Online jegyvásárlás

KÉRDÉSEK - VÁLASZOK

NYITÁS

Mikor nyitnak a budapesti strandok?
A kormány 2020. május 16-i rendelete és Budapest Főváros Főpolgármesterének 2020. május 19-i döntése értelmében a Palatinus, Paskál, Pesterzsébeti, Csillaghegyi és a Római strandok 2020. május 30-án, a Pünkösdfürdői strand pedig legkésőbb 2020. június 15-én nyitja meg kapuit.

Milyen nyitvatartási rendben üzemelnek a strandok?
A strandok 9 és 19 óra között fogadják vendégeiket.

Mikor nyitnak a gyógyfürdők és a nappali kórházak?
A gyógyfürdők újranyitásáról még nem született döntés és nem is a BGYH Zrt. dönt róla. A gyógyfürdők kültéri részeinek nyitásának lehetőségéről várjuk a Nemzeti Népegészségügyi Központ állásfoglalását.

Mikortól használhatók a beltéri medencék?
A gyógyfürdők beltéri medencéinek használatáról a Kormány dönt.


SZABÁLYOK

Lesznek-e különleges szabályok a belépésre vonatkozóan?
Igen. A belépőket a helyszínen nem lehet megvásárolni, csak előzetesen online módon, interneten keresztül. Ezzel biztosítjuk, hogy csak annyi látogató legyen egyidőben a strandjainkon, amennyit a hatóság engedélyez.

Lesznek-e idősávok a strandok látogatására vonatkozóan?
A BGYH nem tervezi idősávok bevezetését szolgáltatásainak igénybevételére.

Kicsit köhögök, lázam és más tünetem nincs. Beengednek-e a strandra?
Nem. Ez a szabály eddig is érvényes volt. Erről házirendünk is rendelkezik, melynek betartását kollégáink folyamatosan figyelemmel kísérik. Továbbra is azt kérjük vendégeinktől, hogy amennyiben betegnek érzik magukat, semmiképpen ne látogassák fürdőinket! Felelősek vagyunk egymásért!

Hogyan érvényesítem/ellenőrzik az online jegyemet?
A kinyomtatott vagy mobil készüléken meglévő belépőjegy vonalkódját be kell mutatni a pénztárban, ahol a pénztáros a vonalkódot leolvassa. A vendégnek nincs közvetlen kontaktusa a pénztárossal, akik plexivel, illetve üvegablakkal elzárt helyen, maszkban és kesztyűben végzik munkájukat.

Van valamilyen szabály védőeszköz használatára?
Igen. Maszk viselése nem kötelező. Felhívjuk azonban minden látogatónk figyelmét arra, hogy papucs használata kötelező. Ennek hiányában a strand nem látogatható! Ezt a bejáratnál ellenőrizzük.

Lesznek-e különleges szabályok az öltözők használatára vonatkozóan?
Igen. Különös figyelmet fordítunk a hatósági előírások érvényesítésére, így arra kérjük, hogy a személyek közötti 1,5 méteres távolság betartására. Kérjük Látogatóinkat, hogy ennek érdekében kövessék a személyzet instrukcióit is!

Lesznek-e különleges szabályok a medencék használatára vonatkozóan?
Igen. Medencehasználat előtt kötelező a zuhanyozás! Különös figyelmet fordítunk a hatósági előírások érvényesítésére, így arra, hogy egyidőben a medencében csak a megengedett vendéglétszám tartózkodhasson, amely medencénként eltérő. A személyek közötti 1,5 méteres távolság betartását a medencékben is biztosítani szükséges.

Hogyan tudják betartani a medencékben előírt távolságtartás mértékét?
A strandon dolgozó munkatársaink folyamatosan figyelemmel kísérik a medencehasználatot, így a távolság megtartását is és azokat a vendégeinket, akik nem tartják be az erre vonatkozó hatósági előírást, figyelmeztetik. Többszöri ismétlődés esetén felkérik a vendéget, hogy hagyja el a medencét.

Lesznek-e különleges szabályok a zöldterület használatára vonatkozóan?
Igen. Különös figyelmet fordítunk a hatósági előírások érvényesítésére, mely szerint minden strandlátogató számára 16 m2 pihenőterületet kell biztosítanunk. A családok, különösen a kisgyermekesek vonatkozásában a szabályozás életszerű módosítását várjuk a hatóságoktól.

Biztos lehetek abban, hogy minden eszközt fertőtlenítenek?
Igen. A hatósági előírások szerint a medencék vizét fertőtlenítjük, minőségét két óránként ellenőrizzük. A belépéshez használt proxy órákat minden használat után fertőtlenítjük. A forgalmasabb látogatótereket (pl. beléptetés, közlekedőterek, vizes blokkok, mellékhelyiségek) legalább óránként, a medence-, illetve lépcsőkorlátokat 30 percenként fertőtlenítjük. Azokon a strandokon, játszótér, sportpálya áll vendégeink rendelkezésére, ott ezeket legalább naponta kétszer takarítjuk. A gyakori vendégforgalmú helyeken alkoholos kézfertőtlenítő szert helyezünk ki. Helyes használatukat kihelyezett tájékoztatók segítik.


SZOLGÁLTATÁSOK

Mely szolgáltatásokat vehetem igénybe?
Valamennyi strandunkon igénybe vehetők a kültéri medencék, ahol vannak csúszdák, értékmegőrzés, játszóterek, kültéri fitness parkok, vendéglátóipari egységek.
A strandokon belül valamennyi szolgáltatás igénybevételénél szükséges a személyek közötti 1,5 méteres távolság betartása. Ezt matricával jelezzük is.
A strandokon belül működő vendéglátóipari egységeinkben egyelőre vendégeink kizárólag a teraszokon, szabadtéri asztaloknál foglalhatnak helyet.

Továbbra is használhatjuk-e a strandokon lévő napozóágyakat?
Természetesen továbbra is használhatják vendégeink a napozóágyakat, azonban az újranyitást követően térítés ellenében. Vendégeink 1000 Ft-ért a pénztárban, vagy a belső értékesítési pontokon válthatják meg azt a karszalagot, amelyre a napágyat a depókban kollégáink kiadják. A kiadott napágy számát ráírják a karszalagra. Kérjük vendégeinket, hogy távozáskor hajtsák le a napágyat, ezzel jelezzék, hogy azt már nem használják.
Ezzel a módszerrel tudjuk teljesíteni azt a hatósági előírást, mely szerint a napágyakat minden használat után fertőtleníteni kell.

Lehet-e a szolgáltatásokért készpénzzel fizetni?
Nem. Az eddigi gyakorlatnak megfelelően továbbra is csak bankkártyával vagy feltöltő kártyával fizethetnek. A feltöltőkártyát a pénztárakban vagy a belső értékesítési pontokon lehet megvásárolni.

Mely szolgáltatásokat nem vehetem igénybe?
A hatósági előírásoknak megfelelően nem vehetők igénybe beltéri medencék és töltő-ürítő rendszerű medencék, gőzkamra, hőlégkamra, szauna (finn, infra, aroma), sószoba, pezsgőmedence, jakuzzi, élményelemek (kivételt képeznek a csúszdák, és azon vízbefúvással üzemelő élményelemek, amelyek hatása a vízfelszín felett nem érezhető), kádfürdő.

Ha vannak szolgáltatások, amiket nem használhatok, akkor is meg kell fizetni a teljes árú belépőt?
A belépőjegyek ára idén alapvetően nem változott és azt reméljük, hogy a koronavírus járvány miatti korlátozások enyhítése következtében valamennyi szolgáltatásunk hamarosan igénybe vehető.

Az elmúlt évben gyerekem nyári táborban volt a Római strandon. Lehet-e napközis táborra számítani a strandon?
A nyári táborokat a korábbi években nem Társaságunk szervezte. Amennyiben egy szervező részéről igény merül fel, megvizsgáljuk, hogy mely strandunkon és milyen feltételek mellett lehet ezt megvalósítani.


BÉRLETEK, KÚRÁK, UTALVÁNYOK

Előnyt élveznek-e a bérlettel rendelkező vendégek a napijegyet váltó vendégekkel szemben?
Hatósági előírások szigorú korlátokat szabnak a beengedhető vendégszámnak. Ezt egyik strandunk sem lépheti túl, ezért minden kedves bérlettel rendelkező vendégünknek azt javasoljuk, hogy mielőtt felkeresné a meglátogatni szánt strandot előtte telefonon érdeklődjön arról, hogy van-e még szabad látogatói keret.

OEP kúrán vagyok, már csak három alkalom van hátra, mit tehetek?
Ez az eset félbeszakított kúrának számít, az igénybe nem vett kezeléseket a kezelőorvos újra elrendelheti. Így azok teljes mértékben igénybe vehetőek. Ha a maradék alkalmakat rendeli el az orvos, akkor az ugyanannak a kúrának minősül. Nem számít, hogy a félbeszakítás és újbóli elrendelés között mennyi idő telik el, csak az a fontos, hogy a tárgyév maradjon változatlan.

Az orvos még a járvány előtt kiírta a gyógykúrámat, de a fürdő bezárása miatt sajnos el sem tudtam kezdeni. Most újra el kell mennem az orvoshoz?
Mivel nem kezdte meg a kúrát, ezért regisztrációjára nem került sor, így ismételten fel kell keresnie a szakorvost, aki újra elrendeli a kezeléseket.

A Széchenyi fürdőbe érvényes 183 alkalmas félbérletem van. Most, hogy kinyitott a Palatinus, az átjárhatóság miatt ott ugye használhatom?
Az átjárhatóság ezt biztosítja. Arra azonban felhívjuk figyelmét, hogy azon a napon, amikor elkezdi a bérletet használni, a bérlet ismét aktívvá válik. Érvényessége így a 2020. március 15. és a Palatinusra történő első belépés napja közötti időintervallummal hosszabbodik meg.

A Széchenyi fürdőbe váltottam éves bérletet. Elképzelhető-e az, hogy rövid időn belül a kültéri medencéket megnyitják, de a beltérieket nem? Így nem tudom teljes értékűen használni a szolgáltatásokat. Milyen kompenzációt ajánl fel a BGYH?
Bízunk abban, hogy az újranyitást követően a teljes szolgáltatási paletta igénybe vehető lesz és a bérletek érvényessége annyi nappal meghosszabbodik, amennyi ideig a fürdő zárva tartott.

Csillaghegyre váltottam éves bérletet. Elmúltam 65 éves és tömegközlekedéssel érem csak el a strandot. A nyitás ellenére a tömegközlekedési eszközöket egyelőre nem szeretném igénybe venni. Érdeklődöm, hogyan hosszabbítható meg a bérlet érvényessége?
Csillaghegyen és valamennyi újranyitó strandunkon maradéktalanul érvényesítjük a hatáság által elrendelt biztonsági előírásokat, így vendégeink nincsenek kitéve semmilyen veszélyhelyzetnek. Bízunk abban, hogy nemcsak a BGYH, hanem a közlekedési eszközöket működtető BKK is így jár el. Reméljük, hogy a koronavírus járvány miatti korlátozások enyhítésére hozott intézkedések Önt is meggyőzik arról, hogy nyugodtan igénybe veheti a szolgáltatásokat. Természetesen mindenki magának kell mérlegelnie, hogy mit vállal.

Előre megváltottam a belépőjegyemet / voucherrel rendelkezem a Palatinusra, de a zárva tartás alatt lejárt. Meddig használhatom fel?
A belépők és voucherek érvényessége a 2020. március 15. és május 30. közötti időszak időtartamával automatikusan meghosszabbításra kerül, azaz azokat legkésőbb 2020. augusztus 14-ig fel kell használni.

All you can move kártyával rendelkezem, tudok-e menni a Palatinusra?
Hatósági előírások szigorú korlátokat szabnak a beengedhető vendégszámnak. Ezt egyik strandunk sem lépheti túl, ezért az All you can move kártya elfogadását átmenetileg felfüggesztjük.

Most, hogy újra nyit a Palatinus, a félbeszakadt gyógykúrámat folytathatom?
Most csak a strandszolgáltatások vehetők igénybe. A gyógyszolgáltatások igénybevételének lehetőségéről a Társaságunk megkezdte az egyeztetést a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel. Amint lesz információnk, tájékoztatjuk az érintetteket. Addig szíves türelmét kérjük.

Mikor nyitják ki a központi ügyfélszolgálatot?
Más szolgáltatókhoz hasonlóan, egyelőre a BGYH is csak telefonos és online ügyfélszolgálati elérhetőséget biztosít a vendégek és érdeklődők számára.